Bläckfisk- Zbrush





Jag ville testa att göra något i Zbrush så därför bestämde jag mig att göra något väldigt enkelt. Jag letade runt lite på youtube efter en tutorial för Zspheres. Det var väldigt länge sedan jag gjorde något med hjälpa av Zspheres, så det var en utmaning att komma in i programmet igen och även  att sitta och skulptera med hjälp av datormusen. Jag brukar använda en ritplatta men just nu har jag ingen som fungerar så jag fick köra med mus i stället.




Här börjar jag skulpta lite mer på bläkfisken med hjälp av olika brushes i pogrammet.
Sedan la jag in två sphere för ögon och sedan målade jag med färg på skupturen.

Här är det färdiga resultatet:

 



Jag får se om jag gör något mer med den senare. Att jag kanske gör en lågpolymodell och sedan texturerar den i Photoshop.

About the author

Admin

0 kommentarer:

Copyright © 2014 Josefin 3d-grafiker